Nyt fra havtursleder

2019

Turen d. 21 - 09 blev desværre flyttet til d. 22 - 09 da turen var blevet lavet om til en 10 t tur og der kunne ingen af klubbens tilmeldte deltage, så søndag morgen kl 07 00 sejlede vi fra Hirtshals i godt men koldt vejr pga tågen der blev liggende frem til kl 11 hvor solen kom frem. Fiskeriet var godt da der var masser af makreller hvilket vi ikke har haft på nogle af vores andre ture i år og samtidig var der en del torsk op til 4 kg og enkelte mørk sej så der var fisk til alle mand og dem der havde mest havde 20 - 25 torsk og sej samt op til 100 makrel så som altid en fantastisk dag på havet.

Husk vi har næste tur d. 19 - 10 fra Hirtshals.

Thyborøn 24-08

Vi var 12 mand der sejlede fra Thyborøn kl 2 om natten i rigtig godt vejr, efter 6 timers sejlads startede vi på første vrag hvor der blev fanget en del torsk, som altid flytter Per hurtigt hvis der ikke er fisk på vraget og det blev til en del sejlads da der desværre ikke var så meget på vragene eller de sten vi prøvende i løbet af dagen, men dem der fangede mest havde mellem 40 og 50 kg fisk og der blev fanget torsk lange mørksej lyssej makrel grå knurhane og tobis så endnu en god tur med Bodil hvor Per som altid sørger for at vi havde en god dag på havet.

Havtur fra Hirtshals d. 10/08-2019 med Michael Frank

Vejrudsigten var ikke den bedste dagene op til vores 8-timers kysttur, men vejrguderne var med os nådige og vi havde et fantastisk vejr med solskin og let vind. Dog var der nogle vindfelter på vej ind fra Skagerrak, så turen blev afkortet med 2 timer. Desværre var vi kun 2 mand med fra klubben. Efter 40 min sejlads var vi fremme ved den første fiskeplads og der kom med det samme fisk på dækket. Der var mange små torsk, men der var også pæne spisefisk imellem. Sådan gik det slag i slag dagen igennem. Skipper Torben prøvede mange forskellige steder men mønstret var det samme. Mange små torsk men som dagen skred frem kom der også nogle pæne torsk fisk i kurven. I sidste drev fangede Lars Andersen en pæn blæksprutte der på bedste vis forsøgte at give Lars et skud blæk. På turen blev der fanget torsk, makrel, rødspætte og blæksprutte. Bedste mand havde omkring 15 fisk. Stor tak til skipper Torben for at gøre sit bedste for at finde fisk til os.

Thyborøn 22-06

Vi sejlede kl 02 00 som vi jo plejer når vi sejler fra Thyborøn, vejrudsigten havde lovet os godt vejr fra starten af men der var frisk vind indtil kl 08 00 hvorefter vinden aftog desværre var der et par stykker der var blevet søsyge men da først vi startede fiskeriet var de klar. De første vrag vi fiskede på gav ikke mange fisk så Per valgte at sejle ind på revene og nogle koraller hvor der blev fanget torsk - lange - mørk sej - lys sej - makrel og knurhaner største fisk var en torsk på 8 kg og bedste mand havde 43 kg renset fisk så det var endnu engang en god tur med Bodil.

Husk vi har næste tur d. 06-07 fra Hirtshals og den er lavet om til en 10 timers tur og vi har stadigvæk ledige pladser.

Pokalturen d.8.6.2019

På grund af for meget vind var pokalturen blevet flyttet fra d. 5.5. til lørdag d. 8.6. Vi mødte 8 op fra klubben på det gode skib Michael Frank. Det viste sig at vi kun blev os fra klubben og da der er plads til 26 på båden fik vi god rigtig god plads.

Vinden var 4-6 m fra sydøst. Der kom lidt regn. Men ellers fint vejr. Vi sejlede sydover og startede fiskeriet på 20-30 m vand på stenene.

Det blev en fisketur uden de store fisk, men der var fint med fisk og der blev fanget en del arter: Torsk, mørksej, knurhaner, makreller, isinger, rødspætter og lange.

Efter 8 timer lagde vi til kaj igen og resultaterne af pokalturen blev følgende:

- Største fisk. Torsk 2,25 kg fanget af Mai Britt Thomsen

- Sjælneste fisk. Rødspætte fanget af Henrik Juliussen

- Flest point. 253 point fanget af Lars Andresen

Der var fanget 2 rødspætter der var lige store så der var lodtrækning mellem Rene Larsen og Henrik Juliussen om hvem der skulle have pokalen for sjælneste fisk og det var Henrik der vandt.

Tillykke til vinderne og tak for en dejlig dag på havet

M.v.h. Mai Britt og Anders

Et stort tak tak til vores sponsorer JC Fiskegrej og Bannerslund-Outlet som har sponsoreret præmier til pokal turen.

1. 4 fl. vin i trækasse - JC Fisk

2. Gavekort på 250,- kr. samt en lommelygte - JC Fisk

3. Gavekort på 250,- kr. samt en lommelygte - JC Fisk

4. 3 par sportssokker - Bannerslund-Outlet

5. toilettaske - Bannerslund-Outlet

Havtur fra Thyborøn 18/5-2019

Planen var at vi skulle på en 2 dags kattetur med Bodil fra Thyborøn. Men det første dag blæste væk, så turen blev lavet om til en 1 dags vragtur. Vinden var da også stadig lidt hård, da vi sejlede ud, men den lagde sig hurtigt. Der var desværre kun 2 deltagere fra klubben med på turen, mens resten var 10 tyskere. Da vi nåede frem til første vrag var der masser af fisk. Ikke kæmpe fisk, men der var rigeligt af dem. Dagen igennem blev der forsøgt på mange vrag og sten, men det lykkes os aldrig at finde de store fisk. Fiskeriet var på det jævne uden dog at være imponerende. Der var enkelte at de tyskere, der var med, der max fik 5 fisk i kurven i løbet af hele dagen. Lars Andersen fra klubben fik en flot klubrekord med en Hvilling på 950 g. Tillykke til Lars. Selv om det nok er den tur med Bodil, hvor det var været sværest at få nogle fisk i kurven, lykkes det alligevel 2 mand at få 30 kg filer med hjem. På turen blev der fanget mørksej, torsk, lange og hvilling, Stor tak til skipper Per og overfiletermester Ole for at holde humøret højt og for at gøre alt for at finde fisk til os.

Næste tur er pokaltur lørdag d. 8/6-2019

05-05-2019

Pokalturen søndag d. 5-5 fra Hirtshals blev aflyst pga. vejret. Pokalturen afholdes lørdag d. 8-6 fra Hirthals. Tilmelding på sædvanligvis - se havtursprogrammet.

Havtur fra Thyborøn d. 20/5

Lørdag d. 20 maj var det igen tid at klubben skulle på havtur med M/S Bodil fra Thyborøn. Vind var der ikke noget af, så der var udsigt til 20 timer på et spejlblankt hav. Efter 7,5 timers sejlads var vi fremme ved det første vrag. Der kom lidt torsk på dækket, men det var først da vi skiftede om til agn at der kom gang i den. Dagen igennem blev der fanget rigtig mange store langer, med de største på 12,5 kg - 11,5 kg – 10,3 kg – 10 kg. Der blev også fanget nogle pæne torsk med den største på 10 kg. Der blev også fanget godt med havkatte (12 stk.) op til 7,1 kg og Henning fra klubben fik en rigtig pæn kat på 6,5 kg hvilket er ny klubrekord. Desuden blev der taget nogle rigtigt pæne lubber op til 5 kg og nogle enkelte pæne mørksej.

En fantastisk dag på havet i godt selskab, hvor skipper Per og mandskabet Ole og Søren gjorde alt for at finde de store fisk.

René Larsen

Turen d. 6 - 4 blev desværre ikke gennemført da vi efter en halv times sejlads blev nødt til at sejle i havn igen pga computeren til navigation og kort gik ned. Så det blev kun til en time på havet denne gang men vi prøver igen d. 20 - 4 fra Thyborøn der er stadigvæk ledige pladser så husk at tilmelde dig hvis du vil med.
Mvh Lars Andresen

-----------

2018

03-12-2018

Havtur d. 01-12-2018 fra Hirtshals blev aflyst pga. maglende tilmelding.

Havtur fra Thyborøn 16/6-2018

Vejrudsigten var perfekt med let vind fra syd og solskin. Dog var der lidt gammel sø fra de foregående dages blæsevejr. Der var kun en deltager fra klubben og det var lidt ærgerligt da fiskeriet var vanvigtigt godt. Efter morgenmaden var vi klar til at fiske ca. kl. 8. Og hvilket fiskeri!!! Dagen igennem fangede vi så mange store torsk, at det var helt forrykt. Det var udelukkende torsk, der blev fanget og gennemsnitsstørrelsen på dem var pæne. På nogle af de vrag vi fiskede på, lå vi i flere timer, fordi der var så mange fisk og der derfor ingen grund var til at flytte os. Største fisk på turen var en torsk på 13 kg og jeg selv havde som de største fisk 2 torsk på 9,2 kg og 9,7 kg. Da dagen var omme og fiskene var fileteret havde jeg 60 kg filet med hjem. På vejen ind blev der lidt dårligt vejr med regnbyger, der kom ind fra vest og gjorde hjemturen lidt udfordrerne. På turen blev der fanget torsk og lidt mørksej. Mange tak til skipper Per og besætning, der var med til at gøre dagen fantastisk.

Havtur fra Hirtshals d. 2/6-2018

Lørdag d 2/6 var vejrudsigten perfekt til en kysttur med Michael Frank. Der var en svag vind fra sydøst og solskin. Desværre var vi kun 4 tilmeldte fra klubben (2 nye medlemmer) og 8 andre gæster. Der var fra morgenstunder masser af fisk, men størrelsen var ikke noget at skrive hjem om. Fiskeriet dagen igennem var ganske udmærket, men skipper havde svært ved at finde nogle fisk med noget størrelse. Vi prøvede ned af mod Røde Grund ud for Lønstrup, men her var der heller ingen store fisk. Skipper fortalte at de både, der havde sejlet på revet kun havde fået meget få fisk, så fiskeriet var generelt meget vanskeligt. Dagen igennem blev der fanget godt med torsk, sej, nogle store makreller og nogle få små langer. Bedste mand havde ca. 30-40 fisk med de største på et par kilo. Alt i alt en dejlig dag på havet, hvor skipper gjorde alt for at finde fisk til os.

Havkatte tur 19/20-5-2018

Lørdag d 19/5 var det endelig blevet tid til klubbens årlige 2 dages havkatte tur fra Thyborøn. Vi var 6 fra klubben og 6 andre gæster. Vejrudsigten for de næste par dage lovede svag vind og høj solskin. De fleste gik i køjen ved ankomsten og alle glædede sig som små børn til de næste par dage. Efter en lang sejltur var vi fremme ved det første vrag kl. 13. Men der var ikke rigtigt noget liv på vraget og vi sejlede hurtigt videre. Ved det næste vrag kom der gang i løjerne. Alle mand stod med bøjede stænger og der kom hurtigt de første havkatte, torsk og langer på dækket. Fiskeriet var helt fantastisk og i løbet af den første dag blev der taget havkat op til 10,4 kg og torsk op til 11 kg. På et tidspunkt kom vi til et vrag hvor der var så mange torsk på at vi måtte lave 5 drev for at tømme det for torsk, før det var muligt at komme til at fiske havkat og lange. Dagen igennem var vi på mange forskellige vrag og da solen gik ned blev der prøvet efter fladfisk på sandbunden. Der kom nogle pæne rødspætter på dækket mens solen gik ned over et blikstille hav.

Kl. 5 næste morgen var vi igen klar til at fiske. Per havde flyttet os hen over et nyt vrag i løbet af natten på 70-80 meter. Der var kommet noget havgus ind over os så vi måtte finde de tykke trøjer frem. Fiskeriet var stadig fantastisk. Vi rev langer op i rå mængder og der kom også havkatte og store flotte torsk på dækket. Omkring kl. 7 fik undertegnede et kæmpe hug og efter en lang fight kom der en kæmpe lange til syne i vandoverfladen. Da den blev vejet af skipper viste vægten 14,5 kg hvilket er ny klubrekord. Kort efter fangede Anton Malmberg en flot lange på 10 kg. Rent.  Solen kom frem og fiskeriet forsatte med at være helt sindssygt godt. Kl. 13 ringede Per på klokken for sidste gang og det var nogle meget tilfredse, glade og trætte fiskere, der gik i gang med at rense fisk.

På turen blev der fanget 44 havkatte op til 10,4 kg, lange op til 14,5, mange store torsk op til 11 kg, brosme, rødspætte, lyssej, mørksej, ising, kuller og knurhane. Bedste fiskere havde omkring 45-55 kg filet med hjem.

Et stort tak til Per og Ole for en fantastisk tur og tak til alle deltagerne for en hyggelig weekend.

Hirtshals 5-5-2018
Pokal og 40 Års Jubilærumstur fra Hirtshals.

Så blev årets pokal og Jubilærumstur gennemført, vi var 10 mand fra klubben + 6 mand fra Århus der tog afsted med Skagerak fra Hirtshals, det var en 10 timers tur så vi troede vi skulle fiske på stenrevene ud for Hirtshals, men det blev til en revtur da Skagerak sejler omkring de 10 knob, så efter et par timers sejlads nåede vi østkanten i godt vejr, næsten ingen søgang, der blev tudet til fiskeriet kunne begynde, der var fisk med det samme, og det blev der ved at være indtil omkring middagstid, desværre ikke de store fisk, men fisk på 1-3 kg der blev fanget mange torsk- en del mørksej og lyssej, et par langer blev det også til, bedste mand havde 4 arter, klubben var vært med morgenbrød-sandwich, øl og vand, så en herlig dag på havet som sluttede med indvejning om bord og præmieuddeling på kajen.
Alle havde fra 40 fisk og opefter. Resultatet blev.

1. Flest Point. Bruno Jordansen med 407,5 point, han fik pokal og et gavekort til Bodil Thyborøn, sponsor Per på Bodil + følgepræmie fra Outlet Bannerslund.

2. Flest point. Lars Andreasen med 397 point. Han fik pokal og  et Ambassedeur hjul. Sponsor Frederikshavn Havfiskeklub + følgepræmie fra Outlet Bannerslund

3. Flest point Mikkel Sloth med 366 point. Han fik pokal og en havstang. Sponsor JC Fiskegrej Sæby + følgepræmie fra Outlet Bannerslund

1. Største fisk. Rene Larsen med torsk på 3,3 kg Han fik pokal og en havstang.Sponsor JC Fiiskegrej Sæby + følgepræmie fra Outlet Bannerslund

2.Største fisk Bruno Jordansen med  torsk på 3,2 kg. Han fik pokal og følgepræmie fra Outlet Bannerslund.

Tak til alle for en dejlig dag på havet , NB der er stadig et par ledige pladser på katteturen fra Thyborøn

mvh. Henning Thomsen

Havtur fra Thyborøn . 14-4

Så fik  vi afholdt vores første tur fra Thyborøn i år. Efter  6 timers sejlads i godt vejr var vi ved første vrag og der var fisk med det samme dog ikke nogle store, så Per flyttede efter 3 forsøg videre til næste vrag her var fiskene lidt større op til 5 kg men det varede ikke længe før vi flyttede igen for at finde større fisk og det lykkedes som det for det meste gør og der blev fanget torsk op til  9 kg og der blev fanget torsk langer lys sej og mørk sej og dem der havde fanget mest havde omkring 50 kg renset fisk så alle fik godt med fisk med hjem og som altid gjorde Per og Ole deres bedste for at vi fik en rigtig god tur. Husk at vores næste tur fra Thyborøn er d. 19 og 20 - 5 efter havkatte og der er stadig ledige pladser.

Havtur fra Hirtshals mandag d 2/4

Det var meningen at vi skulle have været ude med Michael Frank på en 8 timers tur,  men pga. at vi kun var 3 med fra klubben, blev det lavet om til at vi skulle afsted med Albatros. Vejret var perfekt med let vind og sol fra en skyfri himmel.

De foregående dage havde der været godt fiskeri ude på stenene, så det var der vi startede dagens fiskeri. Der var da også lidt fisk, men størrelsen var ikke noget at skrive hjem om. Som formiddagen skred frem gik fiskeriet fra at være dårligt til at blive rigtigt dårligt.  Kaptajnen forsøgte sig på flere forskellige position og det lykkes da også at ramme nogle enkle pletter, hvor der var pænt med fisk. Fiskeriet blev ud på eftermiddagen ganske udmærket og der kom pænt med fisk i kurven. Da dagen var omme havde bedste mand 20-25 fisk med de største på 1,5-2 kilo. Der blev fanget torsk og et par enkelte små langer.

Alt i alt en rigtig godt da på havet i godt selskab og fantastisk vejr. Nu kan vi kun vente på at vandtemperaturen stiger et par grader, så vi kan få nogle lidt større fisk ind under land.

Hirtshals d 10 - 3
Så fik vi afholdt vores første tur i 2018 med Mikael Frank i fantastisk vejr,  der var næsten ingen vind og solskin lige fra vi sejlede. Fiskeriet havde været dårligt de sidste 2 uger så det var spændende om det var vendt efter et par dage med svag vind, og efter 45 minutters sejlads startede vi med at fiske og der var hug med det samme,  ikke store fisk men der var rigtig mange og alle mand havde fisk i første drev, sådan fortsatte det hele dagen og der blev fanget mellem 25 og 55 fisk pr deltager så vi havde en rigtig god dag på havet det var bare ærgerligt at der kun var 2 deltagere fra klubben ud af de 16 mand vi var afsted. Torben gjorde som altid et godt arbejde med at flytte så snart fiskeriet ebbede ud.

Hirtshals 10-03-2018

2017

Havtur fra Hirtshals 23.9.2017

Vi var 3 fra klubben og 2 gæster fra Fyns land som sammen med 23 andre tog afsted kl. 7.00 med det gode skib Albatros ud på stenrevene syd for Hirtshals
Vejret artede sig fra sin bedste side. Helt stille vejr og næsten ingen regn
Fiskeriet var desværre ikke noget at prale af. Det var få og små torsk der blev fanget. Der blev fanget nogle få makreller og en enkelt blæksprutte. Man havde mellem 1 og 8 fisk i kurvene da vi vendte hjemover
Skipper fortalte at sådan havde det været et stykke tid. Selv på revet var der ikke mange fisk. Maibritt Thomsen fik bådens største torsk på 4.5 kg.
Tak til personalet på Albatros får meget god betjening

M.v.h. Anders Thomsen

Hirtshals d. 3 - 9 - 17

Vi var 7 fra klubben der deltog på turen og fra start af var det et fantastisk vejr med sol og svag vind, desværre havde fiskeriet været dårligt dagene op til i dag, men allerede fra første stop var der fisk, ikke de store men der blev fanget fisk op til 5 kg og dem der havde mest havde en kurv fuld fisk med hjem og der blev fanget torsk - makrel - rødspætte - knurhane - lange - mørk og lys sej. Vejret skiftede hen over dagen og blev til rigtig efterårs vejr med kraftig regn og der var vist nogen der fortrød at de stod i sko og uden regntøj. Tak til Torben for at finde fisk til os der var mange af de andre både der var på havet der ikke havde samme fangster som os denne dag.

Hirtshals 1-7

Turen d 1-7 blev gennemført i godt vejr og med godt fiskeri, desværre var det kun Kukki der var tilmeldt men han havde en god tur og fangede 19 fisk mest torsk op til 5 kg, men mest imponerende var at han også fangede 2 rødspætter på 38 og 45 cm, godt gået Kukki.

Husk vores næste tur der er familie turen d. 12 - 8 fra 15 00 til 21 00 der er stadigvæk pladser.

Thyborøn d. 10 – 06

Pga. for lidt tilmeldinger var Nordjysk Mesterskab 2017 d. 10-6-2017 aflyst og ændret til en normal havtur fra Thyborøn på 20 timer.

Her er beretning:

Så fik vi afholdt vores sidste 20 t tur med Bodil i år, vi var 12 deltagere der kl 02 00 sejlede fra Thyborøn i rigtig fint vejr og kl 08 00 startede vi med dagens fiskeri, jeg havde aftalt med Per var at det primært var torsk der skulle fiskes efter men blandet med arts fiskeri hvor han lavede små stop ved siden af et vrag eller på et rev hvor han vidste der var forskellige arter. Første stop gav rimeligt med fisk og som sædvanligt var Per hurtig til at flytte når fiskeriet ebbede ud, der blev ikke fanget de store fisk på denne tur men dog torsk op til 8,5 kg og der blev fanget 7 arter som var torsk – mørksej – lyssej – rød og grå knurhane – makrel og hvilling og dem der havde fanget mest havde 40 til 50 kg renset fisk, så det var som sædvanligt en rigtig god tur med Per der som altid gjorde sit bedste og denne dag havde sørget for godt vejr hele dagen. Stor tak til Per og Ole der med deres altid gode humør gjorde det til en god dag.

20-21/05-2017 Havkattur med Bodil

Lørdag nat kl. 02.00 d. 20. maj var 11 forventningsfulde fiskere klar til 2 dages tur med Bodil fra Thyborøn. Vejret var perfekt og vejrudsigten lovede sol og 3-8 sek/m de næste to døgn. 8 medlemmer af klubben var med på turen, hvor der skulle fiskes på vrag målrettet efter havkatte. Efter 8 times sejlads var vi ved det første vrag uden at det dog gav andet end et par torsk. Skipper Per forsatte hurtigt til næste vrag, hvor der for alvor kom gang i fiskeriet. Dagen igennem var der fantastisk fiskeri og der kom havkatte på dækket i rå mængder samt mange langer og torsk. På nogle af de vrag vi besøgte var der så mange torsk at vi måtte opgive at fiske havkatte og langer, fordi vi ikke kunne få vores agn forbi torskene. Da solen gik ned kl. 22 havde vi meget lange arme og vi var alle klar til at hoppe i køjen. Kl 05 søndag var vi alle klar igen og efter morgenmaden var skipper Per nået til næste vrag. Desværre var fiskeriet noget mere vanskeligt end dagen før, men der kom dog et par havkatte på dækket sammen med et par pæne langer og torsk. Fiskeriet blev desværre ikke bedre op af dagen og Skipper Per foreslog at vi tog et sidste stop på vejen ind, hvor der skulle være godt med torsk. Efter et par drev havde vi alle fået en halv kurv torsk og var klar til den lange sejltur hjem.

På turen blev der sat ny klubrekord for havkat med en fin mis på 6.25 kg fanget af Kim Dons. Tillykke med det Kim

På turen blev der fanget 35 havkatte samt torsk, kuller, lange, mørksej og lyssej, største fisk var en torsk på  8,5 kg og lange på 7,5 kg.

Stor tak til skipper Per og dæksmand Ole der leverede en ubeklagelig service og gjorde et stort arbejde for at finde nogle fisk til os.

René Larsen

Pokaltur 2017 fra Hirtshals med ms.Michael Frank.

Så er årets pokaltur overstået, vi var 10 mand fra klubben og 14 mand udefra, de fleste fra Tyskland, vejrudsigten var kanon, næsten ingen vind , for en gang skyld kan det siges der var for lidt vind, vi drev overhovedet ikke , så vi var enige om det ville blive hårdt arbejde at få fisk ombord , dette viste sig at holde stik , de første stop gav lidt sej og småtorsk, det skal siges at skipper Torben forsøgte alt, vi flyttede og flyttede og det gav en smule fisk til båden hver gang, men der var langt imellem dem, nogle mere dygtig-heldig end andre, men alt i alt en rigtig god dag på havet sammen med gode fiskekammerater og så i super solskins vejr, tak til alle for en rigtig god tur , vi ses igen om 14 dage til katteturen i Thyborøn. Her resultater fra Pokalturen.

Største Fisk.
NR. 1. Torsk 2,7 kg Henning Thomsen.
NR. 2. Torsk 2,5 kg Lars Andreasen

Point.
NR. 1.  179 point Lars Andreasen
NR. 2.  98,5 point Rene Larsen
NR. 3.  81,5 point Henning Thomsen

Sjælden Fisk.  Havkat.  Kurt Kukki Pedersen.

Flest Arter.  Lars Andreasen.

Tak til Jesper fra J.C Fiskegrej Sæby for de fine præmier til pokalturen.

mvh. Henning

Thyborøn d. 8 – 4 2017

Efter 2 aflyste tur pga vejret i Hirtshals lykkedes det heldigvis at få afviklet vores første tur fra Thyborøn med Bodil. DMI havde lovet 10 – 12 m/s  frem til kl 09 00 derefter aftagende til 6 til 8 m/s og den varsling holdt som lovet, og efter en lidt urolig nat hvor der desværre var en del der døjede med søsyge var der morgenmad kl 08 00 og vi startede fiskeriet kl 08 30 hvor Per havde fundet første vrag til os, lige fra start af var der flex på klingerne og fisk til alle mand vi fik 5 – 6 drev over vraget hvorefter fiskeriet gik i stå og som altid flytter Per med det samme der ikke er fisk, heldigvis ligger vragene tæt i dette område så efter 20 min sejlads var vi på næste vrag og igen masser af fine torsk op til 6 – 7 kg og endnu engang kun 5 – 6 drev før vi igen skulle flytte 20 min og sådan gik det hele dagen så vi kom på rigtig mange vrag i løbet af dagen. Vi havde håbet på at vi kunne have kommet ud og fange nogle havkatte og store langer, men pga vejret havde Per valgt at sejle sydvest hvor vragene ligger på 30 til 40 m vand og her var der ikke nogle katte og langer der skulle vi have fisket på 60 til 100 m på denne årstid men godt nok at han valgte det område hvor der ikke var så meget vind. Vi fik som altid en rigtig god tur med Per og godt med fisk til alle, der blev fanget torsk op til 9 kg lyssej – mørksej og grå knurhaner de 2 torsk på 9 kg blev fanget af 2 af vores gæster fra København, de havde også Frederik en dreng på 11 år med som på trods af at han døjede med søsyge hele dagen blev ved med at fiske, og han fangede mange fisk og det er virkelig en fornøjelse at se den glæde han viste over fiskeriet, og jeg håber ikke det er sidste gang vi ser dem fra København. Til slut vil jeg takke Per, Søren og den nye praktikant Ole for en rigtig god tur hvor de som sædvanligt gjorde alt for at vi fik en god dag på havet.